اهمیت یونیت دندانپزشکی ارگونومیک و استاندارد

یونیت دندانپزشکی  از جمله تجهیزاتی است که استاندارد و کیفیتان از اهمیت بالایی برخوردار است فلذا در زمان باید دندانپزشک از معتبرترین و شناخته شد ه ترین برندها اری نماید تا از کیفیت محصول اطمینان داشته باشد.دستگاهی که استانداردهای لازم را دارد در واقع یونیتی ایمن برای کاربر است. توجه به استاندارهای ولتاژ برق و سیستم توقف اضطراری  و توقف در زمان برخورد با مانع همه و همه از جمله مواردی است که شرکت های توید کننده اهمیت ویژه ای برای ان ها قائل هستند و همه این نکات را در زمان تولید رعایت می کنند ولی در تجهیزات قاچاق و غیر استاندارد رعایت این نکات همیشه برای کاربر خطر افرین خواهد بود.

صندلی یونیت قابلیت حرکت دارد و یک محصول استاندارد طوری طراحی شده است که در مواقع خطر دستگاه به طور خودکار متوقف می شود برای مثال زمانی که پشتی صندلی در حال عقب رفتن است اگر شی یا چیزی جلوی ان باشد به طور خودکار متوقف می شود و مانع ز اسیب به دستگاه می شود.کیفیت اینسترومنتای موجود بر روی یونیت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است در واقع کیفیت هریک از اجزا کیفیت کل دستگاه را تعیین می کنند در واقع یک یونیت خووب از ابزارهای خوب وبا گیفیت و استاندارد تهیه شده است.

تقریبا همه دندانپزشکان برندهای خوب یونیت دندانپزشکی را به خوبی می شناسند ولی اگر دندانپزشکی تازه به این عرصه وارد شده و قصد شناخت محصولات مطرح و با کیفیت را دارد به راحتی می تواند به سایت های معتبر در این حوزه مراجعه نماید و اطلاعات کافی راجع به این برندها و محصولات کسب نماید.فراهم سازی این امکان سبب شده است که هر دندانپزشکی برای به دست اوردن اطلاعات در این زمینه زمان زیادی را صرف نکند و با یک بررسی ساده در گوگل به نتایج دلخواه خود می رسند.

مهمترین موردی که یک دندانپزشک باید به ان توجه داشته باشد ارگونومی دستگاهی است که اری می کند.در واقع یونیت باید طوری طراحی شده باشد که بیمار و دندانپزشک با ان احساس راحتی داشته باشند.یونیت هایی که ارگونومی قوی و استانداردی ندارند کار با انها به مرور زمان اسیب زننده است و دندانپزشک بعد از مدتی دچار بیماری های ستون فقرات خواهد شد.یک یونیت استاندارد به گونه ای طراحی می شود که در زمان کار دندانپزشک نیازی ندارد تا خیلی خم شود تا به ستون فقرات خود فشار بیاورد و صندلی یونیت قابلیت تنظیم شدن دارد تا در هرجایی که دندانپزشک و بیمار احساس راحتی میکند قرار گیرد .

یونیت دندانپزشکی یکی از تجهیزات مهم دندانپزشک است و رعایت این نکات در طراحی ان بسیار مهم است و سلامت دندانپزشک در طراحی این یونیت ها در اولویت قرار دارد و به گونه ای هستندکه در حین کار دندانپزشک در حالت طبیعی قرار دارد وفشار خاصی به ستون فقراتش وارد نمی شود.در واقع در این مدل یونیت ها طراحی مهندسی شده صورت گرفته و به همه نکات توجه شده است.و از نظر من هزینه بیشتر کردن برای این یونیت ها ی استاندارد بهتر از یونیتی بی کیفیت تر است که بعدها باعث اسیب بیشتر و بیماری  می شود.

اغلب برندهای موجود در بازار تجهیزات دندانپزشکی نیز به این نکته توجه دارند و اغلب انها کاملا ارگونومیک هستند. نکته مهم دیگر قیمت یونیت است که با توجه به افزایش قیمت دلار در این سالها و با افزایش قیمت چشمگیری روبه رو بوده است.با این حال شرکت ها برای راحت تر کردن شرایط پرداخت اقساطی را در نظر گرفته اند و این شرایط تا حدی کمک کننده است.ولی با این حال راه حل رسیدن به توان تولید داخلی با همان کیفیت برندهای خارجی است که در حال حاضر بسیار ضعیف است و باید به ان توجه شود تا شرایط بهتری را برای راه اندازی این چرخه ایجاد نمود.

نکته مهم دیگر در رابطه با یونیت دندانپزشکی راحتی استریل کردن ان است.طراحی یونیت باید به گونه ای باشد که بتوان به اسانی انرا تمییز کرد.اغلب یونیت های طراحی ساده ای دارند و تمامی سطوح انرا می توان تمییز کرد و در واقع هیج جای غیرقابل دسترسی وجود ندارد.اگر طراحی به گونه ای باشد که دسترسی به برخی قسمت ها ممکن نباشد خود باعث میکروب زایی می شود و امکان تمییز کردن وجود نخواهد داشت.

 

 


یونیت دندانپزشکی یونیت ,طراحی ,دندانپزشک ,استاندارد ,کیفیت ,واقع ,یونیت دندانپزشکی ,یونیت باید ,خودکار متوقف ,احساس راحتی ,طوری طراحی ,صندلی یونیت قابلیت ,اهمیت منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

به سایت فایل های دانلودی خوش آمدید مهدی پروری دانلود رایگان مقاله10 کــره مــوویــز کتابروید موزیک سنتر